lex2santiagoagain.reismee.nl

Dag 1. Naar O Perrino

Thuisblijvers,

Mooie zonnige start rond 8:30 na ontbijt en wat geleende broodjes, banaan, appel en yoghurt. Ik neem aan dat iedereen dat wel wil weten! Eerste uur wat veel asfalt maar werd daarna ruimschoots goedgemaakt door paadjes, landweggetjes en bruggetjes.

Duidelijk drukker dan op de Primitivo. Geen 4 daagde gevoel, verre van maar altijd wel iemand voor of achter je. Voorlopig blijft het bij oppervlakkige begroetingen. Mogelijk totdat je meerdere dagen elkaar ‘tegenkomt’. Op 8 km twee opties. De Galicië route en de Complimentario route die 900 meter langer is maar veel mooier en bosrijker. Dit is waar de mannen zich onderscheiden van de jongens. :-) De beloning voor de Complimentario zit in het woord opgesloten.

Leuk te zien dat je de pelgrims al zo’n beetje van elkaar kan onderscheiden. Zo zijn daar de wandelaars, de wankelaars en de waggelaars. Van de laatste twee vermoed ik dat de denken dat dat er een heilzame werking uitgaat van de Camino. Soort van Lourdes effect! Weet overigens niet in welke categorie men mij indeeld. Laatste deel tot O Perrino weer een alternatieve route gekozen om industriegebied te omzeilen. Weer extra meters maar om 13:30 al einde dienst en kan ik in een paar minuten het dorp verkennen. Gisteren gezond gegeten dus ga nu iets minder gezond. Op naar de Pizzeria.

Dag

Karel

Goed bezig zwagertje!
Veel plezier!!

Yvonne

👍🏼 Goed om te lezen! Hoeveel km gelopen? Heuvelig of plat? Succes !

Jouw moppie

Goed hoor, je maakt het jezelf niet te makkelijk door die extra metertjes.

Anja

Leuk verhaal Lex.
Zo genieten wij als achterblijvers ook nog een beetje.
Waar blijven de foto’s?

Mariella

Leuk! Lekker aan het beginnen hoor! En heerlijk om beetje op tijd aan te komen! Geniet!

Angelique

M
Goede eerste wandeldag. Mooi zo,
Over een soort wandelaar. Als je wandelt zoals je schrijft ben je in ieder geval heel vermakelijk. Leuke om te lezen.

Jan B

Kijk uit met pizza’s jongen. Middagje vrij, lekker slapen en morgen er weer tegenaan

Jan eichhorn

Hoi Lex,
Jou taalvaardigheid heeft niet te lijden van een dagje wandelen.
Je bent hard op weg om al wandelend, volgend jaar het boekenweekgeschenk te mogen schrijven.
Kijk uit voor slangen en hamburgers en niet te veel achterom kijken !!
Goed bezig Lex
Groetjes

Lex Peek

@Jan E. Boekenweek geschenk in behandeling. Chabots, eat youre hart out.