lex2santiagoagain.reismee.nl

In Santiago de Compostela

Vrome tot heel vrome dag vandaag. Om 7:30 in de kathedraal hopende op het geslinger met de Botafumeiro (Zelf Googlen😊) Nou, weinig geslingerd. Kennelijk zijn enkele tientallen belangstellenden onvoldoende er een slinger aan te geven. ☹️Maar ja, boegeroep in het kerk past ook niet. Rond 11:30 was ik toch bij de kathedraal in de buurt dus nog maar een poging voor de mis van 12:00 Volle bak dus dat moet goedkomen. Nou no lo credo. Als in mooi niet. Er werd wel een register aan geestelijken opengetrokken, te weten priesters, kardinalen, bisschoppen, paters, monniken, nonnen, pausen en misdienaren. Genoeg acteurs voor en voorstelling. Zou je denken. Doorvragen leerde dat er pas met de Botafumeiro wordt geslingerd als de collectie minstens € 400,- opleverde. En dat haalde ze kennelijk niet. Ik zeg chantage.

Rest van de dag besteed aan lummelen, lunchen ,geocaches gedaan en weer wat bekenden gesproken. Nu maar hopen dat Petrus alles heeft genoteerd vandaag zodat een soepele toegang verzekerd is. Morgen om 17:55 ga ik weer een stukje dichter naar de hemel.

Doet me denken aan een spreuk van Mark Twain ‘Ik ga naar de hemel voor het klimaat, de hel voor het gezelschap) 😂

Dit was de laatst update van deze reis. Ik wil iedereen weer bedanken voor de reacties en aanmoedigingen. Het was leuk verslag te doen van dit avontuur. Groeten Lex

Dag

Jaap

Van elke dag slingeren raak je een keer uitgeslingerd, denk ik.
Misschien wel een tennis- of golfarm er aan over gehouden. Oplossing: laat die gelovigen maar betalen, dan zal je zien dat het slingeren vanzelf stopt.😎 Goede reis terug

Nichtje

Geen geslinger??? Hadden we dit geweten, dan hadden we een crowdfunding voor je opgestart! 400 euro, met beetje goede wil haalbaar voor een heroïsche geslaagde Camino poging!

Jouw moppie

Kijk uit naar jouw thuiskomst. Geniet nog een dagje daar.

Angelique

Slinger of no slinger. Goed gedaan Leendert.

Yvonne

Het is wel gelukt, SdC bereiken, heel goed! Was leuk om je verhalen te lezen en foto’s te zien, heb er nog meer zin in gekregen! Moet wel nog even sparen voor die €400…. Goeie thuiskomst