lex2santiagoagain.reismee.nl

Dag 2. Naar Redondela

Zo, hier zonnig en lekker warm, bij jullie niet! Prima wandelweer vandaag. Niet te warm en wat sluierbewolking.

Rond 08:45 startschot voor deze etappe en geritst in het lint van gelovigen op deze Route66 voor pelgrims. Zon komt nog niet boven de heuvels uit dus een frisse start. Over het algemeen loop ik de eerste anderhalf uur door voor de eerste pauze. Dan is er al een flinke kop af

Route minder mooi dan het weer, Veel asfalt met sporadisch een bospad. Zullen de pelgrims in de middeleeuwen ook niet over geklaagd hebben. Voordeel is dat je wel veel door de dorpjes komt met wat barretjes.

Ik was voorbereid op een lekkere klim en werd niet teleurgesteld. Werken Peek. Daarna de beurt aan de daalspieren die je in Nederland alleen nodig hebt als je de trap af gaat.

Toch ook weer tijd gehad voor gluren bij de buren. Je moet wat onderweg. Voor sommigen vraag je je af waar ze aan begonnen zijn met een zichtbaar BMI. Moeten wel heel veel zonden weglopen. Vaak al enkele rustmomenten op de helft van een 4e categorie col en kennelijk de conditie van een stadswandeling. Mag er niet over oordelen maar doe het toch. :-)

Op de foto een impressie van de hartslag onderweg waar het klimmetje te zien is en ook het gat met mogelijk schijndood. Niet te verklaren.

Leuk momentje met een ‘geheime’ stempelpost. Meteen een elfstedengevoel.

Rond 13:45 in Redondela. Gedouched en wasje gedaan. Nu op naar een 0%tje en restaurantje met terrasje voor vanavond.

Wel even wennen in je eentje op stap. Ik mis de checklist als ik ergens wegga. Pet, bril, telefoon, sleutels. Moet nu overal zelf aan denken. Hardop denken helpt! Morgen naar verluid door de bossen en de heide.

Dag

Anja