lex2santiagoagain.reismee.nl

Dag 3. Naar Pontevedra

We beginnen saai vandaag. Gewoon lekker weer, graadje of 22 met sluierbewolking. Kan er ook niets aan doen maar ik volg jullie weersverwachting daar met belangstelling. :-)

Etappe zoals voorspeld in de handleiding voor pelgrims. Landelijke paden afgewisseld met bospaden en incidenteel een stuk asfalt. Zo hoort het te zijn. Wel twee pittige klimmetjes maar ik zag ze aankomen, op de kaart danwel te te verstaan. Maar met mijn ‘goslow with the flow’ instelling goed te doen. Administratief colletjes van de 3e categorie, praktisch gezien de buitencategorie. Soms wat verwarring, loop ik nu op een pad of in een beekje?

Mijn vraag waarom die (retired) Amerikanen niet zo zweten en rap klimmen werd onverwacht beantwoordt. Moeilijke delen met de taxi. Stempel halen en gogogo. Tactiek heb ik meer gehoord. Je kan zo toch niet trots zijn op je Compostela!

Wel vandaag wat extra meters gemaakt door bij een Caminosplitsing weer te kiezen voor de Complimentario variant. Niet wetende dat deze 2km langer bleek te zijn. Ik vond het al zo rustig, :-) Maar………ik werd beloond met een prachtig pad wat zich kilometers lang langs een kabbelend riviertje kronkelde. Dat verlicht het ‘ik wil er nu zijn’ gevoel op de laatste kilometers.

23 van de 21km gelopen. Doe dat maar eens. :-)

Weer wat foto’s geplaatst van enge paadjes, passages, vergezichten, bruggetjes en koffieongelukjes.

Dag

Reacties

Reacties

Robert

Bij de laatste 2 km s wil je er altijd zijn, ook als je 21 van de 23 loopt. En slow is goed.👍

Gera

Je hebt echt de smaak te pakken, Lex.
Wat een mooie natuur, dat is echt genieten.
Rust vanavond lekker uit van die 23 km.
En morgen uitgerust weer op!

Jouw moppie

Lekker hoor dat het zo goed gaat. Rust lekker uit in jouw koningsbedje.

Angelique

You\ll never walk a mile too much ;-) Leve de extra lusjes bij het wandelen.

Mariella

Wat een mooie paadjes! En een lekkere afstand hoor! Welverdiende schoonheidsslaap. Goede wandel temperatuur hoor Lex! Jeetje! Zo leuk om te volgen!!

Jan B

Lopen gaat perfect Lex, als ik het zo lees. Ik liep daar iets meer dan 50 jaar geleden en wij aten dagelijks Caldo Gallego. Een soort gevulde maaltijdsoep. Beviel mij erg goed. Ben benieuwd of ze die nog steeds serveren.

Yvonne

Klinkt goed Lex, prima omstandigheden, weer, paden (beken), eten ook? Al meer contacten?
De extra paadjes klinken ook goed, paar km meer kan je wel hebben! Leuk om de foto’s erbij te zien. Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!