lex2santiagoagain.reismee.nl

Dag 5. Naar Padron

Saai van schoonheid vandaag. Alweer mooie lange paden door het bos en door de akkers en wijnvelden. Het wordt een opgave niet bij elke dorpsbar een bakkie te doen. Dat schiet ook niet op. Zwaaien naar bekenden op het terras en zelf lekker doorlopen heeft ook een functie.

Hoorde en zag dat het slecht weer was/is in Nederland. Om in de sfeer van de Camino te blijven, je hebt apostelen en martelaren. Bedenk wel, het had ook andersom kunnen zijn.😉

Ik bedenk onderweg dat het avontuurlijke van de Camino wel een stuk minder is geworden. Waar je in vroeger tijden nog een munttelefoon moest zoeken om het thuisfront op de hoogte te houden ga je nu tijdens de wandeling beeldbellen en zet je het locatiedelen aan en wordt je gevolgd en waar nodig geadviseerd en gecorrigeerd. Toch minder spannend maar het blijft een keuze!

In de serie ontmoetingen nog een leuk werkoverleg gehad met een 78 jarige vrouw uit Woerden. Loopt op basis van avontuur. Gaat gewoon ‘s ochtends van start en zoekt accommodatie als ze het zat is. Weet ook niet wanneer ze in Santiago is en terug kan vliegen. Haar man is een Caminopro. Loopt op dit moment de Camino del Norte en ze proberen eenzelfde dag in Santiago aan te komen. De 84 jarige man wil eigenlijk gelijk door naar een andere Camino op zijn Bucketlist. Ik onderdrukte de opmerking dat hij waarschijnlijk vaak van huis wil zijn. 😂

Morgen uitslapen want een korte etappe van 12km naar Calo Teo in aanloop naar de finale zeg maar. Bagage vanavond al bij de receptie anders om kwart voor acht op. Willen we alleen om te plassen.☹️

Nog wat. Foto’s van her en der. Natuurlijk een paadje, gedenkplek, bomenlaantje in Padron en eenvoudige stempelpost.

Dag

Pizza.

Yvonne

Thumbs up, gaat lekker!

Jan Eichhorn

Lijkt je inderdaad redelijk makkelijk af te gaan, geen gekreun over een blaar of spierpijn, je liesbreuk gehoorzaamd ook netjes kortom het gaat lekker.
Op naar de gladiolen en een lekker koud biertje.
Groetjes en geniet.

Beer

Lijkt je dit keer makkelijk af te gaan.Ga zo door.Komen je mede lopers uit heel verschillende landen of is het vooral Nederlands.?
Wees aardig voor je lichaam!
Groetjes 🐻

Robert

Ik proef al een nieuwe uitdaging